fredag 25 mars 2011

Gareth Pugh





Gareth Pugh a/w 08 (Bildkälla)

Jag älskar Gareth Pugh och i princip allt han rör vid. Skulle jag få välja endast en favoritdesigner så skulle jag rätt tveklöst välja honom. Andra favoriter är Rick Owens, Rad Hourani och Ann Demeulemeester. Men Gareth (eller "Garran" som min än mer Pugh-besatte vän Victor brukar kalla honom..) är något särskilt. Fick på riktigt hjärtklappning (inget skämt) av att se honom i Paris. Jag har för mig att jag skrivit mer ingående om varför jag är så förtjust i Gareth Pugh's design tidigare, så jag skippar det nu. Min absoluta favoritkollektion är hans f/w 08. Jag kan liksom inte hitta något negativt med den. Alls. Hans s/s 10 är en annan favorit.

Hursomhelst. Det jag egentligen skulle tipsa om var denna editorial i Pony Step #1 där alla kreationer kommer från just Gareth Pugh.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar