lördag 12 mars 2011

Paris Fashion Week

För er som läst den här bloggen från start, så tror jag att det framkommit att jag vurmar för Paris. Eller okej, vurmar är nog en underdrift, jag är en fullfjädrad frankofil som älskar allt som har med Paris och Frankrike att göra villkorslöst. Jag har varit där ett flertal gånger, nu senast under Paris modevecka, tillsammans med världens bästa vän, Klara. Vi bodde i Quartier Latin, drack rödvin, åt massa pasta och umgicks med vår fina vän Josefin Arestav som bevakat alla modeveckor för Modette. Vi träffade också massa nya, roliga människor samt shoppade (såklart, försöker ställa mig emot konsumtion, men kan ej förneka konsumtionslyckan)

Tyvärr tog varken jag eller Klara några bilder, men lyckligtvis blev vår vistelse förevigad genom otaliga andra kameror. Kör, för ovanlighetens skull, en liten bildkavalkad (ja, vägrar använda ordet "bildbomb");


Jag och Klara utanför Dior.

Utanför Gareth Pugh via Le Look

Le Baron med Klara och Mike



Utanför Ann Demeulemeester via denna blogg

Utanför Dior via SST


Hursomhelst, Paris var fantastiskt som alltid. Nästa gång jag åker dit blir det för Men's Fashion Week i juni. Jag och Klara räknar redan ner, haha.




1 kommentar:

  1. du är helt fantastisk (och alldeles särskilt i den rosa kavajen).

    SvaraRadera